Prosta zmiana kilku nawyków żywieniowych

Zmiany w kuchni? Co zmienić, aby lepiej się odżywiać?
Kilka szybkich wskazówek pomoże zmienić codzienne nawyki żywieniowe z niewielkim nakładem, dzięki czemu nasza codzienna dieta stanie się lepsza a co za tym idzie – zdrowsza.

  1. Wszystkie ciasta kupowane najlepiej jest zamienić na te wypiekane w domu. Wiąże się to oczywiście z większą ilością czasu jaki trzeba poświecić na tego typu słodkości, jednak ma to swoje duże plusy. Piekąc ciasto w domu wiemy jakie składniki dodajemy, na pewno nie użyjemy jajek w proszku bądź spulchniaczy, co jest dość często spotykane w produkcji ciast sklepowych.
  2. Spożywane dotąd batony dobrze jest zastąpić gorzką czekoladą, która zawiera magnez, żelazo i potas. Potrafi zaspokoić chęć zjedzenia słodyczy, jednocześnie wzbogacając organizm w wyżej wymienione składniki.
  3. Mleko – najczęściej pijemy krowie. Po pierwsze dużo zdrowsze od mleka UHT spotykanego w sklepach jest mleko pasteryzowane. Wprawdzie jego data przydatności do spożycia jest znacznie krótsza, ale czy tak właśnie nie powinno być w przypadku mleka? Po drugie znacznie lepsze jest mleko kozie niż krowie.
  4. Do smażenia powinno się stosować tylko produkty zawierające jednonasycone kwasy tłuszczowe np. olej rzepakowy, olej z oliwek. Te podczas smażenia nie wytwarzają szkodliwych aldehydów. Natomiast do potraw na zimno, do sałatek najlepszy jest olej winogronowy, lniany, z pestek dyni, arachidowy i korkoszowy – należą do wielonasyconych kwasów tłuszczowych (zawierają kwasy z grupy omega-3, 6, 9, których organizm sam nie wytwarza. Wyżej wymienione nie nadają się do smażenia, ponieważ wydzielają aldehydy.
  5. Jogurty naturalne nie tylko warto jeść w połączeniu z musli, zamiast jogurtów słodzonych i owocowych, ale również warto nimi zastąpić śmietanę.
  6. Dobrze jest ograniczyć spożywanie masła.
  7. Prawie każdy Polak nie wyobraża sobie drugiego dania podawanego przy obiedzie bez ziemniaków. Te jednak warto zamienić na kaszę bądź ryż, dzięki temu posiłki staną się bardziej wartościowe i mniej kaloryczne.
  8. Jak wiadomo, już od wielu lat przechodząc na różnego rodzaju diety jesteśmy namawiani na zamianę białego chleba na chleb ciemny, a najlepiej pełnoziarnisty. Jest on bardziej sycąca i jednocześnie mniej tuczący.
  9. Ryby morskie są źródłem tak ważnych dla organizmu kwasów omega 3, 6 i 9. Warto nimi zastąpić mięso, najlepiej dwa razy w tygodniu. Kwasy omega dobrze wpływają na umysł i ciało.
  10. Woda źródlana czy mineralna? Oczywiście, że mineralna! Najlepiej średnio bądź wysoko zmineralizowana. Odnajdziemy w nich takie składniki jak wapń, potas i magnez. Woda źródlana, owszem zawiera minerały jednak w bardzo małych ilościach.
  11. Chcesz żyć zdrowiej? Kup sokowirówkę i wyciskaj soki z owoców samodzielnie. Wtedy masz 100% pewności, że owoce są świeże, a sok bez dodatku cukru i innych barwników, barwników
  12. Do swoich nawyków żywieniowych włącz produkty takie jak:

a. warzywa liściaste – szpinak, cykoria, sałata – zawierają witaminy A, B1, B2, C, E, flawonoidy i żelazo,
b. płatki owsiane – krzem, cynk, siarka, magnez, żelazo,
c. tran i ryby – nasycone kwasy tłuszczowe, witaminy B1 i B2,
d. wątróbkę – miedź, cynk, żelazo,
e. orzechy – cynk, magnez, siarka,
f. pomidory – cynk, witaminy A i C,
g. sery – witaminy A i B12, siarka.

Kilka zmian tego typu sprawi, że poczujesz się zdrowiej i lżej. Nie wymagane są rygorystyczne głodówki i duży nakład finansowy. Małe zmiany mogą zdziałać naprawę wiele.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *