• POLECANE PRODUKTY:
  • Acnezine
  • Revitol Hair Removal
  • Hoodia Gordoni Plus
  • Rio Laser Hair

Jak poprawić metabolizm naszego organizmu?

2 cze
Autor: Daria
Slimette - twój przepis na wymarzoną, szczupłą sylwetkę

Często zawracamy uwagę na szczupłe kobiety opychające się pączkami. Mamy to im za złe, szczególnie w momencie kiedy same ograniczamy słodycze w obawie przez skokiem wagi.

Każde ciało prowadzi tak zwaną własną politykę, czyli tyje i chudnie w inny sposób i w różnym tempie. Na taki stan rzeczy mają wpływ różne czynniki do których należą:

  • geny,
  • wiek,
  • budowa ciała,
  • burze hormonalne,
  • indywidualna reakcja na stres.

Zmiana stylu życia i wprowadzenie zdrowych nawyków powinno przyspieszyć zrzucanie zbędnych kilogramów.

Jakie kroki należy podjąć?

  • Czas na sen!

Wcześnie zasypiaj i wcześnie wstawaj. Potrzeba 7-8 godzin snu aby metabolizm działał w stosunkowo szybkim tempie. Badania wykazały, że nocne marki mają skłonność do tycia. Zwłaszcza, gdy za dnia lubią długo wylegiwać się w łóżku. Poranne wstawanie i spalanie kalorii są ze sobą ściśle powiązane. Można je przyspieszyć niezbyt forsownymi ćwiczeniami, rozciąganiem lub spacerkiem z psem. Dzięki temu spalisz dodatkowych 100 kcal.

  • Pierwszy posiłek dnia – śniadanie.

Śniadanie daje energetycznego kopa na pozostałą część dnia, jest to najważniejszy posiłek. Przemiana materii jest najszybsza między 6:00 a 9:00, o tej porze potrzeba ci „paliwa”. Wszyscy specjaliści dietetycy podkreślają, że kobieta, zwłaszcza dojrzała, która chce utrzymać a nawet poprawić swój metabolizm powinna na śniadanie zjadać 25% dziennej porcji kalorii. Śniadanie powinno zawierać dobrze skomponowane białka, węglowodany i tłuszcze w odpowiednich proporcjach. Idealne połączenie to np. jajka z pełnoziarnistymi grzankami i zielona herbata. Jako przyprawy używaj bogatej w jod soli morskiej. Drugie śniadanie jest równie ważne. Dodaje energii i zapewnia dowóz składników odżywczych, a poza tym przyspiesza przemianę materii. Trawienie, przyswajanie oraz wydalanie zmusza organizm do pracy. Bez niego twój organizm cały czas śpi, mimo że ty już jesteś na nogach.

  • Nie rezygnuj z posiłków.

Jeśli opuszczasz choćby jeden posiłek bądź przez cały czas jesz byle co, np. fastfoody, słodycze – aby się zapchać, spowalniasz swój metabolizm. Kiedy nie spożywasz o tej porze dnia co zwykle, wzrasta poziom hormonów stresu. Uwalnia się glikogen, który podnosi poziom cukru we krwi. Mózg odbiera alarm głodowy jako sytuację zagrażającą życiu. Nie wytrzymujesz i rzucasz się na węglowodany, którymi przeważnie są słodycze. W odpowiedzi organizm wydziela insulinę, żeby obniżyć poziom cukru. Ten kontredans hormonalny sprawia, że zwiększa się wydzielanie enzymów lipogenicznych (odkładających tłuszcz) a zmniejsza – enzymów lipotycznych (spalających tłuszcz). Pora lunchu. Posiłek ten powinien być bogaty w białko. Organizm zużywa do 30% więcej energii na jego trawienie niż na trawienie węglowodanów. Najlepiej zjeść kurczaka z brązowym ryżem bądź rybę. Jeśli zapewnisz sobie taki proteinowy posiłek, unikniesz ospałości, która z pewnością ogarnęłaby cię po obiedzie pełnym węglowodanów. Dość częstym błędem jest ograniczenie śniadania do kawy, następnie zjedzenia w południe batonika a po powrocie do domu, podczas wielkiego głodu opychanie się do granic możliwości. W tym momencie najwięcej tyjemy.

Przyprawy podnoszące przemianę materii to: imbir, musztarda, pieprz, chili. Przemiana materii wzrośnie nawet o kilkanaście procent, dlatego warto dodawać je do potraw.

  • Przekąski.

Jeszcze kilka lat temu dietetycy przekonywali nas, że trzy posiłki dziennie w zupełności wystarczą. Niektórzy uważali, że nawet dwa. Teraz zachęca się do 5-6 posiłków dziennie. Trzech większych oraz małych przekąsek. Do dobrych i niskokalorycznych przekąsek zaliczamy odtłuszczony jogurt, chudy ser, kawałki świeżych warzyw lub mała kanapka. Przekąski jedz dwa lub trzy razy w ciągu dnia. Twój organizm jest dzięki temu przez cały dzień nastawiony na spalanie, a nie na magazynowanie tłuszczu. Utrzymując stały poziom cukru uniknie się napadów wilczego głodu.

  • Tabletki odchudzające – czy warto?

Preparaty dostępne bez recepty, według informacji podanych na ulotkach mają za zadanie przyspieszyć spalanie zjadanego tłuszczu, a nawet już istniejącej tkanki tłuszczowej. Niektóre z nich dodatkowo pomagają zmniejszać cellulit.

Co można znaleźć w preparatach na odchudzanie?

  1. Substancje naturalne takie jak wyciąg z morszczynu, guarany, bluszczu i zielonej herbaty, ocet jabłkowy.
  2. Spalacze tłuszczu, czyli związki syntetyczne i enzymy roślinne. Należą do nich: CLA, kofeina, koenzym 0.10, bromelina, tyrozyna, L-kamityna.

Najlepiej opisuje się jednak działanie L-karnityny. Sportowcy i ich trenerzy twierdzą, że jest skuteczna a przede wszystkim bezpieczna. Jak działa? Polepsza zdolność magazynowania glikogenu (węglowodanu zużywanego w czasie ćwiczeń) w mięśniach, przyspiesza spalanie tłuszczów, poprawia sprawność fizyczną bez występowania niepożądanych skutków ubocznych, redukuje rozkładanie białka zawartego w tkance mięśniowej. Większość preparatów polecanych do polepszenia metabolizmu jest skuteczna tylko wtedy, gdy ich stosowanie jest połączone ze wzmożoną aktywnością fizyczną.

  • Ruch, ruch i jeszcze raz ruch!

W prowadź w swój plan dnia ćwiczenia. Wystarczy godzina dziennie przez sześć dni w tygodniu. Taki system jest najpewniejszy sposób na poprawienie metabolizmu. Przez pół godziny powinny to być ćwiczenia wspomagające układ krążenia np. jogging, taniec, aerobik). Natomiast przez kolejne kilka minut ćwiczenia rozciąganie i ujędrniające. Główną zasadą jest wykonywanie wielu powtórzeń. Można stosować obciążenia lecz niewielkie, czyli ciężarki do 1,5kg. Takie ćwiczenia mają dużą skuteczność, zwłaszcza po południu. Metabolizm jeszcze przez kilka godzin po ich wykonaniu będzie szybszy.

  • Odpowiednia ilość wody.

Brak płynów spowalnia metabolizm tak samo, jak brak jedzenia. W ciągu dnia przez cały czas jego trwania warto pić dużą ilość wody mineralnej małymi łykami. Najlepsza będzie woda niegazowana z małą zawartością sodu. Kawę warto zamienić na zieloną bądź czerwoną herbatę, która wspomaga spalanie. Jeśli zdarzy ci się zapomnieć o systematycznym dostarczaniu wody, zestresowany organizm może reagować uczuciem głodu. Należy rozważyć taką możliwość. Jeśli wciąż jesteś głodna i tyjesz, możliwe, że organizmowi brakuje wody. Jeśli w żaden sposób nie możesz pohamować apetytu, zmuś się, żeby między posiłkami wypijać parę szklanek wody. Nie po to, żeby oszukać żołądek, lecz nawodnić organizm. Woda jest bowiem podstawowym katalizatorem w procesie trawienia i wszystkie ważne dla organizmu produkcje enzymów zachodzą właśnie w wodzie.

Dobra woda, czyli woda źródlana, słabo zmineralizowana:

  1. nie ma kalorii,
  2. transportuje składniki odżywcze,
  3. zawiera sporo (jeśli jest mineralna) mikro- i makropierwiastków,
  4. jest niezbędna we wszystkich procesach życiowych,
  5. jest konieczna do właściwego wydalania substancji toksycznych,
  6. zapewnia nawilżenie mięśni i powierzchni stawowych. W normalnych warunkach wystarczy 2 litry płynów dziennie.

Dodatkowo około 1 litra wody pochodzi z jedzenia. Ale gdy prowadzimy aktywny tryb życia, dużo ćwiczymy, porcję dostarczanej wody trzeba zwiększyć. Zwłaszcza w ciepłe dni, ponieważ temperatura i wysiłek fizyczny powoduje zwiększone wydalenie wody przy pomocy gruczołów.

  • Alkohol a metabolizm?

Alkoholu należy unikać. Osłabia on metabolizm nawet przez trzy dni po wypiciu. Należy ograniczyć się do kieliszka czerwonego wina.

Jeżeli znacie inne, ciekawe „wspomagacze” przyśpieszenia metabolizmu, możecie podzielć się nimi w komentarzach:) Wszystkie sprawdzone pomysły są mile widziane :)

2 Komentarzy

  • [...] Inną bardzo często obserwowaną przyczyną przybierania na wadze odnajduje się w niskim metabolizmie spoczynkowych. Co robić, gdy tak zdiagnozowano przyczynę naszej otyłości? Ograniczenie ilości spożywanych kalorii nie wystarczy. Konieczna jest aktywność fizyczna, tylko dzięki niej możliwe będzie podniesienie prędkości przemiany materii. [...]

  • Napisał: Slimette – najlepsza tabletka odchudzająca! | DermaLab
    Listopad 10th, 2011 00:49

    [...] takich jak: Acai Extreme, Acai Berry Select czy Acai Berry Pure. Ta cenna jagoda przyśpiesza metabolizm, wspomaga odchudzanie, usprawnia spalanie tłuszczu i zmniejsza łaknienie. Dodatkową zaletą jest [...]

Dodaj komentarz